ben måndag

Nu är jag hemma efter en påriktigt låg dag! Var på gymmet och körde ett bra ben pass, laddade dock inte på såå mkt vikter utan försökte hålla mig till samma antal reps fast ca 20 kg mindre än i vanliga fall. Detta gjorde jag för att bespara mina höft och knä leder som har en tendens att bli överansträngdra- jag sprang ju imorse och hade tänkt att springa imorgon igen! 
Såhär såg passet ut:
( kg // reps )

• Leg curl:

30 // 18

30 // 16

36 // 12

36 // 12

30 // 16

• sumo squat med kettlebell:

16 // 12

16 // 14

16 // 12

16 // 10

16 // 10

• ben press:

100 // 15

120 // 10

120 // 11

120 // 10

120 // 10

• squat i ställning

50 // 8

50 // 9

50 // 10

50 // 8

50 // 8

• ‘bakåt-spark’ cable:

15 //10/ben

15 //10/ben

15//10/ben

   

• squat teknik:

30 // 10

30 // 10

30 // 10

30 // 10

30 // 10

 
Körde även 15 cardio innan och "mellanövningar" som; armhävningar, rörlighet i höft och fotled, mirror squats och olika core-övningar. 
 
Nu är jag as trött, så ska ta och kolla någon najs film som jag kan somna in till. 
PUSS
(hänt ganska mycket saker med kroppen sedan denna bild är tagen, men ville lägga upp den ändå, haha)
Kategori: träning Taggar: WOD, benefits, benpass, fitness, legday, love, motivation, styrka, träna, träning;

Liknande inlägg

thereseolivia:

wow! superintressant blogg! följer jag direkt! :)

Svar: Tack så mycket :)
Elin

Kommentera inlägget här: